Posts

Showing posts from August, 2009

aku dah kurus????

selamat berpuasa semua. hari ni hari yg ke 5 umat islam berpuasa. tapi saya baru 2hri start posa. nak buat cmne....biasa la kan. tapi thn lps la best. xde tinggal posa. sebabnya time tu baru je 3bln lps bsalin. so xde la tinggl posa. g pn bf baby, selamat la. thn ni pn still bf baby yg dh umo 1thn 2bln. sebenarnya nak cite psl ni... confuse jap. betul ke saya dah krus? tak percaya je rasa. pagi td terasa la nk try pkai seluar yg dh setahun tak pakai. slack putih. nak tau saiz pe? saiz 's' tup tup....terkejut lak boleh pakai!!!!!!!!!! musykil btl trus g timbang prnimbang tu memang dh beli sejak bdn naik time bersalin dulu berat dah turun!!!! alhamdulillah dulu time pregnen berat naik smpai 62kg. sekarang ok la dh tgl 48kg. tapi mslhnya cmne nk bntukkn body balik ek? ada idea x?

my besday

hepi besday to me!!!! semalam my besday yg ke ....... hahaha...naik lg sthun usia makin bertambah tua tapi makin bertambah matang ke? dah dapat capai apa yg diimpikan ke? hmmmmmmmmmm banyak impian yang tak tercapai lagi. tahun ni nak beli apa ek hadiah untuk diri sendiri? bukan apa...sbg mghargai diri sendiri kalu kita tak hargai diri kita sendiri, sape lagi kan?

~terimalah isterimu seadanya~

"Sebuah kisah tatapan utk semua... Yang baik jadikan pengajaran.. .
wahai suami reda lah dengan apa yang ada pada isterimu.... ......

Nura memerhatikan jam di dinding, sudah dekat pukul 12.00 malam, argh... dia lambat lagi malam ini. Akhirnya sofa itu jugak menjadi katilnya malam ini. 2.00 pagi. "Nura, Nura bangun sayang". Hilmi mengejutkan isterinya. "Eh! abang dah balik, maaf Nura tertidur, abang nak makan?" tanya Nura. "Tak per lah abang dah makan tadi, Jomlah kita tidur di atas". jawapan yang cukup mengecewakan Nura. "Arrggh rindunya Nura pada abang, rindu nak makan semeja dengan abang, abang tak nak tengok ker apa Nura masak hari ni, ikan cencaru sumbat kesukaan abang," luah Nura dalam hati. "Abang naiklah dulu Nura nak simpan lauk dalam peti ais dulu". pinta Nura sambil menuju ke dapur. Gugur air mata isterinya menyimpan kembali lauk-lauk yang langsung tidak dijamah suami tercinta, kecil hatinya sedih perasaannya. Nura ambil d…