Posts

Showing posts from February, 2014

~Talam Pandan & Sagu~

Image
Selamat Tahun Baru Cina. Tahun ni Tahun Kuda? Sapa yg lahir tahun kuda ni mesti kuat lari kan? Jangan lari dari rumah dah la kan.
Hari ni saya nak share resepi 1 kuih. Kuih ni adalah gabungan kuih Tepung Talam & Kuih Sagu. Nak buat Tepung Talam, Gula merah habis, nak buat kuih sagu, sagu ada sikit sangat. Jadi, gabungkan la kedua2 kuih ni menjadi la Talam Pandan & Sagu. Saya buat kuih ni kurang manis. Gula kan mahal. Cantik pulak tengok gabungan warna kuih ni. Hijau & merah walaupun sebenarnya pati sirap ros tu tertumpah. Tu yg terang je kaler dia. Tapi nasib baik la kan. Setakat kaler je, jadi bau dia pun lebih wangi dengan bau pandan & pati ros.
Meh kita goda dengan gambar dia.... Meriah kan kaler dia....
Cara buat diapun senang. Meh share resepi dia.