Posts

Showing posts from June, 2011

~Perasankah aku?Peduli hapa~

Image
Peristiwa : Parents-Teachers Day
Tarikh : 18hb Jun 2011
Tempat : Pusat Perkembangan Kanak-kanak Anugerah Bestari



Hari Sabtu yang lepas ada perjumpaan dengan cikgu sekolah Qabil, 3thn.
So pergi la mama dgn abahnya untuk jumpa cikgu.

Sampai kat sekolah ok je la. Tunggu turn nak jumpa cikgu la kan.
Sampai giliran cikgu Qabil cakap dkt Qabil panggil ayah dgn kakak naik atas dekat kelas Qabil. So naik je la atas kan tengok tempat buah hatiku belajar. Jumpa je dengan cikgu Qabil, cikgu dia tanya Qabil, 'mama xdatang ke?'
Mak aihhhh...yang tercongok kat depan dia tu apa benda. Qabil pn cakap 'ni mama'.


Hehehe..bangga la jugak sebab cikgu dia ingat i ni kakak Qabil. Abah dia apa lagi, jeles la. So ada gak la kelebihan berbadan kecik. xsia2 berusaha jaga badan. So nmpak la muda ckit.


Perjumpaan berjalan dengan lancar. Si Qabil ni lak diam je cikgu dia cakap. Berbeza betul masa dekat rumah & keluar dr sekolah. Siap buat konsert lagi dekat tesco. Xpercaya cikgu dia. May b dia malu…

~Nasib Tak Baik~

Apa la nasib. tak kan nak kena mandi bunga kot.
Hari ni peristiwa lain pulak blaku.

Hari isnin, jatuh tpelecok sma nak beli mkanan.
Dua-dua belah kaki tpeleot. kaki kiri lak bdarah.

Hari ini...
Zip kain pulak rosak.
Kalau pakai baju kurung tak dak la masalah sangat.
Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
pakai KEBAYA PENDEK
say yes...KEBAYA PENDEK
mampus........
mcamana nak balik?

Hadoi laaaaa.........

~Hari Panas Hati~

Image

~Hepi Besday to U, MY LOVE~

Image
Happy Birthday, DARLING.

Semalam sayang nk bli kad besday, tapi dah jatuh tpeleot, xdapat sayang beli.

Tunggu sayang sehat, t sayang beli hadiah besday k. Tapi xde idea nak beli hadiah pe.



HAPPY 31st BIRTHDAY to U

on 14th June

WISH U :-)

1. Happy allwiz with me n our baby Muhammad Qabillah Ulwan aka Mamat, Tamen, Qabil,

2. Sihat selalu (sayang susah hati bila ABG sakit)

3. Murah rezeki (wang besar2, kecik pn nak gak)

4. Sentiasa tenang mghadapi apa saja dalam hidup

5. Bjaya mperolehi apa yang dihajati



Happy Birthday

I LOVE U

VERY MUCH

muahhhhhh :-*


~Sudah jatuh, ditimpa tangga~

Orang kata, malang xberbau. kalu bau, mesti busukkn bau malang tu. Mesti semua orang tau malang nak datang, dah lari jauh2. Sama la kite. Dah la kaki yg kena minyak panas xbaik lg, tambah pulak lagi 1 malang.

Semalam la..gara2 lapar punya pasal, berusahala turun ke bawah ofis nak g bli makanan. Tengah dok elok2 jalan, gebeduk...haaa,hamek kau.Tau2 je dah tjelepok atas jalan. Tau la jalan tu guna bata jcb tu. Hadoi la. Dah tlipat kaki yg sakit tu. Lgsung xboleh nk bangun. Nasib baik la ada 2 orang kakak ni turun nak g bli makanan gak. Dia la yg tolong bangunkan. Then, rest kejap bg hlg sakit. Dah ok ckit, tapi thencot2 la, teruskan matlamat beli makanan.

Sampai ofis baru perasan kaki berdarah, sebelah kanan tseliuh dkt buku lali. Alahai...sakitnya nak jalan. Tapi, kuatkn diri, jalan gak. Sibukkn diri dengan keje, supaya xpk sakit. Dalam dok buat keje, belek gak kaki, tgk2 kain tkoyak. Nasib baik ckit je. Baju baler merah, so xla perasan sangat.Ada la koyak besa duit 2kupang tu. Nasib ba…

`Taman :Setelah Sekian Lama~

Image
Setelah sekian lama tperuk dalam rumah, akhirnya dapat gak keluar menghirup udara segar. Taman....best giler. walaupun xdapat blari kejar achmad mcm sblm ni, jalan pelan2 smbil tengok dia dok bgembira pun jadi la. Dia pun suka dapat bjalan 1 family. siap bawak basikal lagi. tapi naik basikal adala stgh jam. yang lain dia dok tarik basikal sbb dia xreti nak kayuh. Al maklum la basikal baru dapat seminggu. 1st time bawak kua dari rumah.


Layan main aci dengan achmad. dah lama xbergambar. t dah sehat boleh buat xtvt ni lagi. nak g port lain lak tangkap gambar. Tapi kalu g Putrajaya memang best tangkap gambar sbb bnyk tpt yg menarik.xpe..t blh g.byk masa lg.


Rindunya saat2 bjalan2....