Posts

Showing posts from December, 2017

~ Pengalaman Pertama ~

Image
Assalamualaikum & salam sejahtera. Kejap je dah sampai pertengahan cuti sekolah kan. Kemana ibu bapa bawa anak bercuti? Mesti ramai yang bawa keluarga bercuti sempena cuti sekolah akhir tahun kan. 
Ok la. Sempenan kejayaan Qabil di dalam peperiksaan akhir tahun dan kesungguhan Qabil memenuhi permintaan mama nak tengok Qabil naik pentas ambil hadiah sempena kecemerlangan di dalam pelajaran, abah dengan berbesar hati belanja Qabil buat pasport bagi memenuhi permintaan Qabil untuk ke Thailand mengikut Uncle Mahyudin dan Auntie Noly pulang ke kampung uncle. Tengok, bila Qabil berjaya, mama dan abah dengan senang hati memenuhi permintaan Qabil.
Seronok dia dapat pergi ke sana sebab sebelum ni dah banyak kali dia buat permintaan ni tapi sentiasa di tolak. Jadi, untuk tak menhampakan Qabil dan sebagai galakan untuk terus berjaya.
Tak sangka kami boleh melepaskan Qabil ke luar Malaysia walaupun ke Thailand je pun tanpa kami berdua. Waaaa...anak mama dah besar.
Mama tk dapat ikut, mama la…