alahai anak.....




VS
IPIN ULWAN
Alahai anakku..........
ni semua penagan kartun punya pasal....
kuat betul pengaruh upin & ipin kdp budak2 termasuk la anaku yg sorang ni
baru2 ni aku mengajar anakku menyebut namanya sendiri...
tapi...punya la payah dia nk sebut achmad or uwan
ni la dialog aku dgn dia
mama : nama sapa ?
nak tau apa dia jawab ?????
anak : ipin.
aku pun try la lg
mama : bukan la syg, achmad. cuba sebut .....achmad
anak : ipin.
mama : lg skali ok ? nama sapa ?
anak : ipin.
hadoi la....tepuk dahi aku. dia lak boleh gelak tengok aku.
mama n abah bagi nama best2....alih2 dia kata nama dia ipin. nasib baik la dia xcakap nama dia 'ming-ming'. kalu dia cakap nama dia 'ming-ming' lagi haru. dia just bagi nama 'ming-ming' dkt bear dia je.
tak pe....t mama ajar lg ye syg smpai syg pndai sebut nama sendiri..
katun oh katun.......

Comments

Popular posts from this blog

~ Semperit Klasik ~

~ Basque Burnt Cheesecake @ Kek Keju Hangus ~

~ Cream Brulee' Cheesecake ala Secret Receipe ~