~Tomato + Yis ? Erk.....~

Assalamualaikum
Semalam setengah hari meneman Papa Bear buat check up dkt Hosp Pakar Kg Baru selepas 1st check up 2 minggu lepas. Alhamdulillah, segalanya kembali normal.

Saya nak kongsikan petua untuk mengurangkan kencing manis. Serius..dengar memang xlalu. Tapi kalu dah sakit, nk sihat punya pasal, lalukan jugak ye dak?

Petua ni memang berkesan. Tak tipu. My Papa Bear dah buat. 2 minggu lps dia buat check up paras gula dalam darah adalah 16.8. Then dia amalkan minum air tomato + yis . 

Resepi Air Tomato + Yis
1 bj tomato
1 sb yis serbuk
Sedikit air (jgn byk, t xlalu minum)

Caranya: Blander semuanya hingga hancur, then terus minum.  

Gambar dr En. Google

Mula2 buat 3 hari berturut-turut. Selepas tu buat 2-3 hari sekali. Semalam g check up, paras gula dalam darah dah turun ke 5.6. Alhamdulillah. Usahanya berhasil wp xsedap. Ubat..mmg la xsedap kan. Tapi nak kena amalkan kay. Jgn la stahun skali baru buat.

Selamat mencuba, jaga kesihatan.

Comments

terang said…
Salam semua saya syor kan kalau kena kencing manis yg tinggi atau kaki luka berair nak kena potong akibat kencing manis cuba wasap atau call saya En Mohd Zuhairi bin Noordin 0174687570 Insya Allah harga mampu milik kita bagi gula turun dan luka tu akan cepat kering balik dan baik dalam tempoh kurang pada seminggu saja..Insya Allah berkesan dan jika ada pesakit yang kencing manis tinggi yang tidak ada luka pun kita akan turun kan gula bagi terkawal sama

jom kita rawat kan dengan minuman herba ladang dan herba hutan (JAMINAN RASA TIDAK PAHIT)

Popular posts from this blog

~ Semperit Klasik ~

~ Basque Burnt Cheesecake @ Kek Keju Hangus ~

~ Cream Brulee' Cheesecake ala Secret Receipe ~