~ Santai sekeluarga ~


Assalamualaikum dan salam sejahtera. Semua sihat kan? Habis dah cuti sekolah seminggu. Ke mana anda semua? Kita cuti hari tu balik kampung sebab mama buat tahlil untuk arwah Abah. Diam tak diam dah 2 tahun abah meninggalkan kami. Al-Fatihah untuk abah.

Dah ada peluang bercuti, kita pun nak la luangkan masa dengan keluarga. Kebetulan ada 4 orang anak sedara dekat rumah, dah tak tau nak buat apa. Ajak la mama dan adik-adik yang ada pergi berkelah. Nak pergi Cameron mesti jalan jem. Mau ada yang lembik longlai nanti.

Percutian yang singkat tapi menyeronokkan walaupun ada sedikit cerita tak best dan tak puas hato. Tapi, jangan biarkan parasit merosokkan mood kita kan. Nasib baik la yang tak best tu dah masa nak balik. Buat tak reti je la. Yang penting niat nak buat mama hepi.

Perkelahan kami simple je. Semuanya on the spot. Kebetulan Alang tak bukak kedai sebab tukang masak cuti, Adik Oni pun cuti sebab konon nak pegi Penang tapi tak jadi, Acik pun baby yang dia jaga tak datang sebab 'parents' dia bawak g cucuk 1 tahun. So boleh kami pun pergi ke Sungai Bil, Slim River, Perak.

Seronok tengok anak-anak main air. Bukan selalu berkumpul ramai-ramai. Masa kami sampai, orang lain dah nak balik. Mungkin kami sapai dah pukul 12 tengahari. Sampai-sampai, budak-budak memang eksited. Terus turun sungai sampaikan kena panggil naik untuk makan dulu. Kami sewa sebuah khemah untuk tempat makan dan salin baju. Malas nak pergi ke tandas punya pasal. Sewa sebuah khemah RM 30 untuk sehari.

Air yang jernih dan sejuk memang sesuai dengan cuaca yang panas membahang. Maklum la sekarang ni negara di landa musim panas. Memang best la berendam. Jom kita layan gambar kegembiraan kami.

Opah semestinya tak mandi sungai. 8 cucu berkumpul di dalam sungai. Meriah

Mana hilang lagi seorang cucu? Sejuk la tuuuuu

EE dan keluarga kecilnya

Alang dan anak dara kecilnya. Si ibu tak mau berendam

Puan punya blog dan Mr Teddy Bearnya

Of kos.....Puan blog punya gambar


Nanti boleh datang lagi......

Comments

Popular posts from this blog

~ Semperit Klasik ~

~ Basque Burnt Cheesecake @ Kek Keju Hangus ~

~ Cream Brulee' Cheesecake ala Secret Receipe ~