~Baby Girl~

Suka sgt tengok gambar baby girl.

CUMILLLL

Kan best ada baby girl.

blh pakai baju kaler pink

blh pakaikn gaun

blh ikat rambut dia

Tambah geram bila tengok anak sdara si tomel KYSA.


TAPI...

rasa tak bersedia lagi untuk tambah anak lg

rasa HERO yang ada kat rumah tu still kecil lg

walaupun ramai yang kata dah sampai masa untuk tambah ahli keluarga


SEBENARNYA...

saya FOBIA

fobia untuk bersalin di sebabkan pengalaman bersalin yang pertama adalah menyakitkan.


Bayangkan, sakit bersalin selama 2 hari tapi xde tanda2 nak bersalin wp dah 38 minggu.

Akhirnya saya pasrah juga ikut kehendak MIL spy g ke Klinik yg sllalu buat check up.

G check, doktor yg sll check saya xde. Yang ada doktor PEREMPUAN. Di ulang PEREMPUAN.

Say yes. saya tak suka DOKTOR PEREMPUN. sbb pengalaman saya dgn doktor perempuan adalah tak bagus. Kasar.

Saya suka doktor lelaki sbb mereka lebih gentle.

Memalut la plak.

Masa dia check, dia kata dah bukaan 3 cm. So kena g hospital.


G hospital, kena tunggu lagi. Lama punya tunggu. So doktor pecahkan air ketuban.

Tunggu lagi. Tapi bukaan still 3 cm.

Akhirnya, pukul 4 lebih doktor ckp nak ceaser sbb jantung baby dah lemah.

Sbbkan risaukan baby, setuju je la.


Dah settle semua, dh hilang ubat bius. memang menyeksakan.

Tambah saya ni jenis yg xmakan ubat even ubat tahan sakit.

Lagi la menyeksakan. Memang masa ni rasa cukup la sorang je. Tak sanggup dah nak lalui.

Sampai sekarang pun still fobia lagi.

Tapi mcm best je tengok baby girl.


Tunggu la seru betul2 datang & dah betul2 kuat untuk beranak lagi.


AMIN

Comments

Popular posts from this blog

~ Semperit Klasik ~

~ Basque Burnt Cheesecake @ Kek Keju Hangus ~

~ Cream Brulee' Cheesecake ala Secret Receipe ~